کافه و قهوه و چای برای رستوان کافی شاپ

راه اندازی کافی شاپ چه قدر سرمایه میخواهد؟

راه اندازی کافی شاپ چقدر سرمایه میخواد

راه اندازی کافی شاپ چه مراحلی دارد؟

مجموعه راه اندازی کافی شاپ نایکر  با آموزش های تخصصی در مورد

کار با دستگاه های کافی شاپ و پرسنل اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار میدهد

در سال ۲۰۱۵ تعداد ۵۳۹۸۷ کافی‌شاپ در آمریکا وجود داشت که این رقم نسبت به دوسال قبل از آن که ۵۲۶۸۴ کافی‌شاپ بوده است، افزایش چشم‌گیری داشته است. این رقم همچنان در حال رشد است و این بیزنس درحال رشد محسوب می‌شود.

وقتی به این اعداد نگاه می‌کنید متوجه  می‌شوید که این کافی‌شاپ بیزنس خوبی است.

با وجود ۱۰۰ ملیون مصرف‌کننده قهوه در آمریکا به تنهایی، تعجبی نیست که این صنعت پیشرفت کند. اگر می‌خواهید علاقه خود به قهوه را با علاقه به تاسیس کسب‌وکار بیامیزید این بهترین فرصت است.

۱  . یک برنامه منسجم برای بیزنس راه اندازی کافی شاپ خود بریزید

یکی از اولین قدم های جدی‌ای که باید در راه راه‌اندازی کافی‌شاپ بردارید این است که یک برنامه بچینید. برنامه چیزی است که دقیقا جزییات بیزنس شما را مشخص می‌کند. اینکه دقیقا چگونه است، چگونه می‌تواند سودآور باشد، چگونه از پس رقابت برآید، برای توسعه چه طرحی دارد و استراتژی های بهبود دهنده‌ای را که برای رسیدن به اهدافتان به آن‌ها نیاز دارید به ارمغان می‌آورد.

اما قبل از اینکه شروع به طرح یک برنامه سنگین با جزییات کامل کنید، ما پیشنهاد می‌کنیم که اول یک طرح کلی و به قول معروف دریک‌نگاه بریزید. این به شما کمک می‌کند تا ایده تجاری خود را به خوبی پیاده کنید. به خوبی بفهمید که بازار شما چه کسانی هستند، چطور قرار است به آن‌ها برسید و همچنین چطور می‌خواهید در بین رقیبانتان متمایز باشید.

۲  . برای پیدا کردن مکان مناسب برای راه اندازی کافی شاپ تلاش کنید

برای موفقیت، شما به یک مکان مناسب برای راه اندازی کافی‌شاپ خود نیاز دارید. شما به یک موقعیت مرکزی نیاز دارید یعنی جایی که مردم نوعا با هم قرار می‌گذارند و همچنین فضایی که چشم‌نواز باشد. مشاوران ما شمارا گوشزد می‌کنند که پیدا کردن چنین مکان رویایی‌ای یک شبه امکان ندارد.

تیم او شهر پس از شهر جستجو کردند درحالی که هر موقعیتی را بررسی کردند. او سرانجام پس از ماه‌ها مکان مناسب خود را پیدا کرد.

۳  . یک نقشه بکشید

یک نقشه کلی و خام قبل از هر چیز برای کافی‌شاپ ضروری است. شما به فضایی احتیاج دارید که مشتریان درصف بایستند یا سفارش بدهند، همچنین به فضایی احتیاج دارید تا کارکنان هر ماده ای که برای درست کردن هرچه سریعتر قهوه می‌خواهند داشته باشند و محلی مناسب، چشم‌نواز و راحت برای نشستن. ویلسون می‌گوید طول می‌کشد تا یک نقشه مناسب برای کافی‌شاپ ترسیم شود.

ا در ذهن خودتان تصور کنید و خودتان در کافی‌شاپی که تصور می‌کنید قدم بزنید و آن‌را تجسم کنید. ببینید اگر دارید قهوه درست می‌کنید می‌خواهید چه چیزهایی نزدیکتان باشد؟ اگر مشتری هستید در محل نشستنتان چه چیزی می‌خواهید؟ و در واقع خودتان را جای او بگذارید و تا می‌توانید تجسم کنید و ایده های خود را روی کاغذ ترسیم کنید گروه راه اندازی کافی شاپ نایکر در کنار شماست تا به آنچه می اندیشد برسید.

۴  . یک صندوقدار استخدام کنید

وجود یک صندوقدار سوای از کارکنان ضروری است. صندوقدار کار خود را می‌کند و این به کار سرعت می‌بخشد در عین حال ممکن است دیگران اشتباهی در این کار مرتکب شوند اما وقتی یک صندوقدار باشد و تمرکز داشته باشد این پیش نمی‌آید.

درحقیقت صندوقدار باید مشاور تجاری شما نیز باشد، سعی کنید چنین شخصی را انتخاب کنید که به اهداف شما بتواند جامه عمل بپوشاند.

۵  . برای بودجه دنبال کمک باشید

پیدا کردن بودجه اولیه برای راه‌اندازی کافی‌شاپ می‌تواند سخت باشد. اول با خانواده و دوستان خود صحبت کنید تا آن‌ها پول خود را در کافی‌شاپ شما سرمایه‌گذاری کنند. به آنها برنامه‌تان را نشان دهید و آنها را مجاب به این کار کنید. اگر نمی‌توانید روی این گزینه حساب کنید یا اینکه سرمایه کافی را برای شما فراهم نمی‌کند، دنبال گزینه های دریافت وام بگردید.

۶  . برای مخارج خودتان پول نگه دارید

درکنار مخارج راه‌اندازی فراموش نکنید که زمان و انرژی‌تان تماما صرف بیزنس جدیدتان می‌شود، بیزنسی که به احتمال زیاد تا شش ماه سود نخواهد داشت.

پس به درستی برنامه ریزی کنید. رنسون گوشزد می‌کند که حتما مقدار کافی پول برای خرج های شخصی‌تان حداقل تا شش ماه کنار بگذارید.

شما همچنین بایستی با مفهوم جریان نقدی آشنا شوید. جالب است که نزدیک به نیمی از بیزنس هایی که شکست می‌خورند در این هنگام سودآور بوده اند ولی آنها جریان نقدی مثبتی نداشتند. در این زمینه هم داشتن یک مشاور اقتصادی کاربلد به شما کمک می‌کند.

۷  . همه چیز را خریداری کنید

بیشتر وقت شما برای مراحل برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی گذاشته خواهد شد. وقتی اقدامات تجاری را انجام می‌دهید، لیستی از هرآنچه که نیاز است داشته باشید و همچنین قیمت‌های مختلف را مقایسه کنید.

سعی کنید حداقل دو قیمت برای هر وسیله‌ای که می‌خرید بدست آورید تا مطمئن شوید به قیمت مناسبی آن‌را می‌خرید همچنین بررسی کنید که هر کدام چقدر نسبت به قیمتشان و نیازی که شما دارید به اصطلاح می‌ارزند. می‌توانید به راحتی از اینترنت برای به‌دست‌آوردن قیمت‌ها و مقایسه و بررسی هر وسیله‌ای از صندلی‌های‌راحتی گرفته تا اسپرسو ساز ، استفاده کنید.

۸  . همکاری با شبکه‌ها

برای اینکه جایگاه قابل توجهی داشته باشید و کیفیت قهوه‌هایتان عالی شود به شبکه‌های محلی و گروه های تجاری بپیوندید و روابطتان را گسترش دهید. می‌توانید به انجمن های تجاری یا حتی خیریه بپیوندید و با آن‌ها همکاری کنید.

۹  . قبل از اینکه کافی‌شاپ را باز کنید به بازاریابی را شروع کنید

اگر بازاریابی را روزی که مغازه را باز می‌کنید شروع کنید خیلی عقب خواهید بود. روز بازگشایی شما مشتریانی مشتاق می‌خواهید که به کافی‌شاپ بیایند. برای این کار شما باید چندین ماه قبل از بازگشایی بازاریابی را شروع کنید.

برخی گزینه های به‌صرفه بازاریابی عبارتند از:

در محل قهوه رایگان بدهید همراه با بروشوری که آدرس و زمان افتتاح را به همه اعلام کند.

یکسری پیج و کانال در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و به کار بگیرید، که تبلیغات رایگان است!

چندین بار در محل نمونه های قهوه خود را بین مردم پخش کنید و از این طریق تبلیغ کنید.

می‌توانید از طریق برخی شرکت های تبلیغاتی در سطح شهر و یا در اینترنت از طرق مختلف تبلیغ کنید.

۱۰  . فقط بر محیط داخلی کافی‌شاپ تمرکز نکنید

هرچند شما نگران جز به جز مغازه خود هستید از نقاشی هایی که می‌خواهید روی دیوار بگذارید تا سیستم‌صندوقداری‌ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید اما ویلسون می‌گوید نباید از بیرون کافی‌شاپ غفلت کنید.

به فضای بیرون، تابلو و ظاهر کافی‌شاپ توجه ویژه داشته باشید چراکه آن اولین چیزی است که مردم در مواجهه با کافی‌شاپ می‌بینند. حسابی حواستان باشد چونکه مردم براساس اولین احساسی که از دیدن کافی‌شاپ از بیرون بهشان دست می‌دهد تصمیم می‌گیرند که داخل بیایند یا نه.

بعلاوه با زیبا کردن بیرون کافی‌شاپ توجه مردم بیشتر جلب می‌شود و هر کاری که برای جلب توجه مردم ازتان برمی‌آید، می‌تواند یک ابزار برای بازاریابی باشد.

۱۱  . نگرش مثبتی داشته باشید

برای اینکه بتوانید موفق باشید، درست مثل هر بیزنسی شما با چالش های زیادی روبرو خواهید شد. مثبت فکر کردن زمانی که کارها آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود، ضروری است. اگر لازم است اینطور وانمود کنید. اگر عادت کنید که همیشه نگرش خوش‌بینانه داشته باشید خیلی موفق‌تر خواهید بود.

۱۲  . کم کم استخدام کنید

شما به پرسنل احتیاج دارید ولی افراد زیادی را زیادی سریع استخدام نکنید.ما پیشنهاد میکنیم برای هفته های اول حتی تعدادی دوست یا همسایه که داوطلب کمک کردن به شما هستند استخدام کنید.

استخدام کارکنان قابل اعتماد می‌تواند دشوار باشد. ربطی به نحوه برخورد فرد در مصاحبه کاری ندارد، شما تا وقتی آن‌ها کار را شروع نکنند نمی‌فهمید که مناسب هستند یا خیر. رنسون می‌گوید حواستان به دخل و خرج صندوق باشد و همچنین نگران نباشید که بگذارید افراد بروند وقتی می‌بینید آسیب می‌رسانند.

۱۳  . مطالبه‌‌گر باشید

خوب است که استاندارد هایی برای کارکنان و فضا تعیین کنید. مشاوران برتر پرشین بست فود چنین می‌گونید این بدین معنا نیست که هر لحظه دقیقا بر کارکنانتان نظارت کنید بلکه وقتی پای کیفیت اداره و ظاهر مغازه‌تان به میان می‌آید باید مقداری وسواس به خرج دهید.

راه‌اندازی کافی‌شاپ کار سختی است اما برای شما کاری مساوی است با زنده کردن یک رویا! پس علاقه در موفقیت شما نقش مهمی را بازی می‌کند.گروه نایکر متخصص در زمینه راه اندازی کافی شاپ و همچنین راه اندازی فست فود همیشه پشتیبان شما خواهد بود.مشاوره کلی در زمینه راه اندازی کافی شاپ وفست فود کاملا رایگان میباشد اگر قصد راه اندازی را دارید حتما از تجربه چندین ساله ما بهره ببرید.

Similar Posts

X